понедельник, 30 декабря 2013 г.

Мода на статуси

Мода на статуси

У світі існує багато правил та норм поведінки. І хоч точно не відомо, коли виникли перші закони та положення, очевидним залишається той факт, що без них людство навряд чи проіснувало б так довго. Тож навчаючи дітей, часто користуємось фразою: "Так заведено".
Однак якщо державні закони, правила поведінки в громадських місцях, етикету чи дорожнього руху роблять наше життя впорядкованим, то так звані неписані норми іноді можуть навіть заважати. Щоправда, не всі, а лише ті, які безнадійно відірвані від реальності або були вигадані заради розваги і з незрозумілих причин стали поширеними у суспільстві.
На жаль, сьогодні, м'яко кажучи, недолугих умовностей стає дедалі більше. У свою чергу вони породжують нові тенденції, окремі з яких стають дуже популярними. Як от, наприклад, так звана мода на статуси, коли починаємо оцінювати одне одного не за рисами характеру, розумом чи ерудицією, а за дорогими речами. Звичайно, красиво жити, як стверджує відомий вислів, не заборониш, однак у всьому, навіть прагненні підвищити свій статус за допомогою недешевого одягу, телефону або автомобіля, має бути здоровий глузд. Іншими словами, не потрібно намагатися підстрибнути вище своєї голови.
Та хоч кожен із нас сам вирішує, як то кажуть, під яким соусом себе подавати, останнім часом найчастіше на вибір методів та способів самореалізації неабияк впливають модні тенденції. Як наслідок, щоб виглядати достойно в очах свого оточення, усе більше тих, хто не може собі дозволити витрачати чималі суми для створення іміджу заможної людини, вдаються до нині доступного майже всім способу добути гроші – життя у кредит. Причому дехто настільки цим захоплюється, що потім роками не може вибратися з боргової кабали.
Розповіді про те, скільки людей опинилося у складній ситуації через любов до витрачання взятих у борг грошей, сьогодні не дивина. Статистика свідчить, що майже половина працездатних українців оформлюють різного роду кредити. Мотиви багатьох із них можна зрозуміти. Але якщо хтось таким чином оплачує і справді необхідні речі, скажімо, житло, навчання, лікування, то дехто просто викидає гроші на вітер. Але ж чи варті брендові одяг та аксесуари того, щоб прагнути заволодіти ними за будь-яку ціну, часом навіть на шкоду здоров'ю, наприклад, відмовившись від повноцінного харчування заради чергової модної речі? Певно, що ні.
До речі, мода на статуси небезпечна ще й тим, що створює бар'єри між людьми, заважає повноцінному спілкуванню і часом навіть руйнує їхні долі. Тож як тут не згадати про наших дітей, які не сприймають нав'язливих умовностей та статусів і дуже легко знаходять спільну мову зі своїми однолітками. Їм неважливо, у що одягнені інші діти на дитячому майданчику. Головне – з ними цікаво й весело.
Ми ж, дорослі, будуємо навколо себе найрізноманітніші невидимі захисні конструкції, і дедалі більше розучуємося спілкуватися одне з одним на не пов'язані з роботою, кар'єрою чи модою теми, роблячи вигляд, що ми поважніші, ніж є насправді. Це нерозумно, бо в процесі створення "правильного", з погляду прихильників і законодавців моди на статуси, іміджу втрачаємо набагато більше, ніж здобуваємо. Зокрема не помічаємо справжніх барв та принад життя.
А раз так, то очевидно, що здатністю дітей правильно розуміти простоту та свободу навколишнього світу потрібно не лише захоплюватися, а й, зробивши відповідні висновки, брати її на озброєння. Іншими словами, як і наші сини та доньки, за будь-яких обставин намагатися залишатися собою.

Віктор МИРОНЕЦЬ

Комментариев нет:

Отправить комментарий