Сховатися від реклами
«Храните деньги в
сберегательной кассе» – ця відома і, на перший погляд, невинна репліка героя
Леоніда Куравльова у художньому фільмі «Іван Васильович змінює професію» є
нічим іншим, як рекламою єдиного і головного радянського банку. З часу виходу
цієї неперевершеної кінокомедії минуло понад 30 років, і реклама з поодинокого
і навіть екзотичного у ті часи явища сьогодні стала невід’ємним супутником
нашого життя. Вона оточує нас скрізь і завжди – на вулиці, куди не глянь,
впадають в око рекламні банери і білборди, а вдома її доносять до нас теле- і
радіохвилі.
Здавалося б, у
рекламі немає нічого поганого, адже вона створюється з метою надати потенційним
покупцям свободу вибору. Та чи цей вибір і справді наш власний? Почасти – так,
адже ми самі йдемо в магазин і купуємо ту чи іншу річ. З другого боку, часто на
нього впливає саме реклама, яка й справді має магічну властивість змушувати нас
потребувати того, про що раніше навіть не чули. І якщо розглядати рекламу,
враховуючи цю властивість, то стає зрозуміло, що головне її завдання – не
просто нав’язати нам товар, а викликати потребу робити нові й нові покупки
незалежно від того, чи вони й справді нам потрібні.
Сховатися від
реклами надзвичайно важко. Шанс є хіба що у жителів тих населених пунктів, до
яких різного роду промоутери ще не встигли добратися, і елементарного вимкнення
телевізора їм поки що вистачає, щоб зупинити невпинний рекламний потік. Утім, з
огляду на стрімкий розвиток вітчизняної індустрії реклами, можна припустити, до
них теж незабаром дійде черга. Це лише справа часу.
І якщо ми не
можемо сховатися від реклами, залишається лише покладатися на свою
розважливість та уважність. Тому не будьте легковажними і довірливими, адже не
дарма кажуть, що не все те золото, що блищить.
Віктор Миронець.
Комментариев нет:
Отправить комментарий