понедельник, 16 ноября 2015 г.

Все по п’ять

Все по п’ять

Перші магазини формату «fix price» (фіксована ціна) у нас з’явилися приблизно 10–12 років тому. Як і до всього нового, спочатку споживачі поставилися до них насторожено, однак через деякий час звикли, і заклади торгівлі з простою назвою: «Все по/від…» (цифра залежить від місця розташування точки) зайняли на вітчизняному ринку свою нішу.
Ставлення до бюджетних магазинів, у яких можна купити що завгодно, від посуду, дрібної побутової техніки та одягу до штучних квітів, косметики та біжутерії, неоднозначне. Когось така «всеїдність» і низькі ціни відлякують, мовляв, якісний товар не може коштувати надто дешево, а для декого це – якраз те, що треба. Однак істина, звичайно, посередині.
Як зауважують власники торговельних закладів формату «fix price», вони мають хороший дохід за рахунок хорошого товарообороту, адже завдяки привабливим цінам кожен покупець купує одразу кілька речей. Крім того, економлять на орендній та заробітних платах – зазвичай такі магазини займають скромні приміщення і у них працює лише кілька співробітників. Та найголовніша таємниця «показової» дешевизни, на яку мало хто із споживачів звертає увагу, полягає у тому, що на одні товари ціни надто занижені, а на інші, навпаки, підвищені у кілька разів. Таким чином створюється так званий запас рентабельності.
Щодо якості товарів, то, за словами фахівців, вона залежить насамперед від сегменту. Зокрема можна сміливо купувати там посуд, фоторамки, канцтовари, вішалки для одягу, коробки для зберігання речей, дзеркала, біжутерію та аксесуари для волосся. А от від купівлі столових приборів, сковорідок, наборів для манікюру та косметики варто утриматися.
Як і в звичайних магазинах, у бюджетних асортимент товарів також має бути сертифікованим. Тому за найменшої підозри вимагайте у продавців сертифікат якості. До речі, якщо почуєте, що товар закуплений на оптовому ринку чи складі, тому дозвільні документи в іншому місці, не вірте на слово. За таких обставин нехай пред’являть вам копії.
З погляду маркетингу, в закладах торгівлі формату «fix price» все дуже добре продумано. Зокрема товар, якого потрібно продати якомога більше (зазвичай різні дрібнички, більшість із яких абсолютно непотрібні), розташовано на рівні очей покупців, а головне – кожну річ, що продається, можна взяти, роздивитися. За словами психологів, це поширена у продавців хитрість, адже потримавши річ у руках, ми починаємо певною мірою почуватися її власниками, тому розлучатися з нею стає важче. Ну й, звичайно, низькі ціни «вмикають», приховане в глибинах свідомості одвічне «у господарстві все знадобиться».
Щоб не принести додому багато зайвого, психологи радять перед купівлею завжди запитувати себе, чи потрібно вам 20 чашок, нова підставка для взуття та ще й на додачу набір пальчикових батарейок. Добре у таких ситуаціях частіше нагадувати собі про більш вагомі бажання, такі, як, скажімо, придбати новий холодильник чи відпочити на морі. Адже дрібні, на перший погляд, витрати згодом перетворюються на чималі суми. Недарма ж кажуть, що копійка гривню береже.
Віктор Миронець.
Фото Євгена Добриніна.

Комментариев нет:

Отправить комментарий