среда, 19 ноября 2014 г.

Дорожче – не завжди краще

Дорожче – не завжди краще

Протягом кількох останніх десятиліть ставлення до їжі більшості людей докорінно змінилося, і сьогодні домінує неписане, однак часто деклароване лікарями та вченими правило про те, що їжа повинна бути не лише смачною, а й корисною і головне – не шкодити здоров’ю. У свою чергу факторів, які впливають на вибір продуктів, багато. Зокрема і так званий гіпноз ціни.
Суть його полягає в тому, що на рівні підсвідомості дорожча продукція здається кращою, безпечнішою, привабливішою та смачнішою. Адже, за логічним припущенням пересічного споживача, для її виготовлення повинні використовувати більш якісні складники. Тим часом тестування «всліпу» товарів одного сегменту різних виробників показують, що покупці зазвичай не помічають різниці між ними.
Це зокрема підтвердив недавно проведений науковцями Корнельського університету (США) експеримент, під час якого понад сотні відвідувачів одного із ресторанів Нью-Йорка було запропоновано заплатити різні суми (4 та 8 доларів) за однакові страви, а потім оцінити їх смак. З’ясувалося, що враження тих, хто заплатив дорожче, були набагато кращими, ніж тих, хто зекономив. Як пояснюють автори дослідження, в людській ментальності міцно вкоренилося правило, мовляв, ми отримуємо тільки те, за що заплатили, тож дешевша їжа сприймається як менш якісна.
До речі, маркетологи часто використовують цю особливість у своїй роботі і з допомогою цін доволі ефективно маніпулюють вподобаннями споживачів. Наприклад, якщо один продукт коштує хоча б на 10–20 копійок дешевше, то для багатьох покупців його вартість стає відправною точкою визначення привабливості всіх інших таких самих товарів. Як наслідок, перевагу віддають, хай навіть на кілька копійок, але все ж дорожчому, а значить, на думку покупця, – кращому. Щоправда, цей прийом спрацьовує, лише доки споживач скуштує обидва продукти. За таких обставин ціна не матиме значення, бо вирішальну роль уже відіграватимуть безпосередні враження покупця.
Гіпноз ціни може бути дуже сильним, однак подолати його не так важко, як може здатися на перший погляд. Просто перед тим як щось купити, потрібно думати, порівнювати та аналізувати, бо дорожче не завжди означає якісніше.
Віктор Миронець.

Комментариев нет:

Отправить комментарий