вторник, 17 марта 2015 г.

Книга замість Інтернету

Книга замість Інтернету

У часи своєї юності ми зачитувалися «Тореадорами з Васюківки» Всеволода Нестайка, «Зачарованою Десною» Олександра Довженка, творами Жюля Верна, Джека Лондона, Кіра Буличова, Марка Твена та багатьох інших письменників, гралися в рухливі дворові ігри і лише зрідка сиділи перед мерехтливим екраном телевізора. З того часу багато чого змінилося у вподобаннях, захопленнях та пріоритетах підлітків щодо проведення дозвілля. Читають сучасні школярі теж менше, ніж ми у їхньому віці, а для майже 93 відсотків із них найкращим другом є Інтернет.
Доступність інформаційних ресурсів для підлітків має два важливих аспекти. По-перше, допомагає їм значно розширювати горизонти своїх знань та засвоювати широкий спектр соціальних норм. По-друге, саме старшокласники становлять найбільшу групу ризику неконтрольованого користування інформацією, часто отриманою з сумнівних джерел, і як наслідок потрапити у неприємні та небезпечні ситуації.
Так, наприклад, за словами директора Центру науково-освітніх інновацій та моніторингу Оксани Денисюк, газети та радіо не користуються популярністю у сучасних підлітків як джерела інформації, значно поступаючись Інтернету. У свою чергу найчастіше старшокласники використовують всесвітню мережу для відвідування соціальних мереж, чатів, форумів, файлообмінників, музичних і, що найтривожніше, сайтів знайомств і лише третина найчастіше відвідує науково-пізнавальні ресурси. Крім того, у свій вільний час кожний другий школяр грає у комп’ютерні ігри, а третина учнів має ознаки комп’ютерної залежності і час від часу конфліктує з цього приводу з батьками.
Після Інтернету другу сходинку у рейтингу популярних серед школярів джерел інформації займає телебачення. Як і можна було очікувати, найбільше вони люблять дивитися художні фільми, гумористичні та музичні програми. Обираючи ж фільм для перегляду, за статистикою, близько 34 відсотків віддає перевагу трилерам і бойовикам, а майже кожен четвертий - фільмам жахів. І найтривожніше те, що після перегляду таких фільмів у третини учнів виникає бажання шокувати оточення, а у кожного десятого - завдати комусь шкоди.
До речі, нещодавно фахівці провели моніторинг одного з центральних телеканалів у прайм-тайм, і за 7 годин зафіксували 17 сцен убивства, 11 сцен насилля, 3 сцени еротичного змісту і 3 рекламні ролики Інтернет-ігор. Погодьтеся, це дуже тривожна тенденція, оскільки часте споглядання подібних сцен формує у дітей нейтральне ставлення до них. У свою чергу за певних обставин такі люди можуть поводитися агресивно. Саме тому потрібно стежити за тим, що дивляться наші діти по телевізору, а ще краще - запропонувати їм альтернативні способи дозвілля, частіше влаштовувати сімейні заходи вихідного дня і, звичайно, приділяти синам та донькам більше уваги, цікавитися їхніми справами, переживаннями, не лінуватися пояснювати незрозумілі явища, ситуації, суть заборон та обмежень. Адже здавна відомо: від того, як ми виховаємо своїх дітей, залежить наше майбутнє. Тож не забуваймо про це, як і те, що вплив інформаційного простору на формування стереотипів поведінки не завжди буває позитивним.
Віктор Миронець.

Комментариев нет:

Отправить комментарий