пятница, 23 октября 2015 г.

Обережно, нові технології!

Обережно, нові технології!

Популярність комп’ютерних планшетів зростає з кожним днем. І це не дивно, адже користуватися ними за бажанням без проблем можуть навчитися люди різного віку, від дошкільнят до пенсіонерів. Більше того, в освітянських колах обговорюють можливість використання цих пристроїв замість підручників, а деякі навчальні заклади навіть почали запроваджувати у себе цю інновацію.
Нещодавно я писав про те, що шкільний рюкзак сучасного українського першокласника має вагу 6-7 кг. Не кажучи вже про старшокласників, яким доводиться носити ще більший тягар. Звичайно, за таких обставин досягнення науки та техніки можуть неабияк прислужитися для полегшення навантаження на дитячий організм. До того ж у мережі Інтернет є багато сайтів, з яких можна взяти електронні варіанти підручників. І все б нічого, однак, як і варто було очікувати, учні використовують планшети не лише для навчання, а й ігор та «сидіння» під час уроків у соціальних мережах.
Наші діти так швидко опановують навички роботи з електронними пристроями, що без особливих труднощів примудряються обходити налаштовані нами обмеження їх використання. При цьому категорично забороняти і забирати планшет – теж не вихід. Це тільки посилить інтерес до нього. А якщо врахувати популярність пристрою, то можна сміливо припустити: син або донька обов’язково знайде можливість пограти в школі на чужому. Крім того, планшет й справді може бути корисним для навчання, тому єдиний вихід встановити чіткі правила користування ним.
Для цього спочатку з’ясуйте, навіщо дитині пристрій. Коли планшет потрібен переважно для пошуку необхідної під час виконання домашніх завдань інформації, дозвольте користуватися ним протягом кількох годин після школи, а після закінчення виділеного часу як винагороду за чесність та старанність подаруйте трохи додаткового, щоб вона все робила не поспішаючи і встигла трохи пограти. Зрештою, завжди зможете легко перевірити, чи справді школяр навчався, чи витратив час для встановлення нових ігор та додатків. У такому разі без санкцій і обмежень з вашого боку, звичайно, вже не обійтися.
До речі, щодо ігор. Якщо забороните робити це вдома, дитина гратиме там, де ви не можете бачити, наприклад, на уроках. Саме тому дозволяйте ігри, але обов’язково контролюйте цей процес та встановіть часові межі. Після закінчення сеансу «спілкування» з пристроєм забирайте його або заохочуйте самостійно вчасно віддавати вам. Так дасте більше свободи і виховуватимете почуття відповідальності.
Щоб у школяра не виникла залежність від планшета, не лінуйтеся розповідати про значення, на перший погляд, таких простих справ, як допомога батькам удома, зустрічі з друзями, прогулянки на свіжому повітрі та хобі. Поясніть, як важливо знаходити на це час. Та найголовніше – самі не засиджуйтеся з планшетом або телефоном у руках. Це буде найкращим прикладом, який дитина неодмінно почне наслідувати.
Віктор Миронець.
Фото автора.

Комментариев нет:

Отправить комментарий