Геометрія келихів
Більшість з нас рідко переймається підбором келихів для вина. Зрештою,
п’ємо його теж не завжди правильно. Як наслідок, потім нарікаємо, що не вдалося
сповна насолодитись букетами запропонованих напоїв, пізно усвідомлюючи, що різноманітність
форм келихів для різних видів вина – не випадкова.
Ще відомий
австрійський винний критик Фрідріх Зігель свого часу говорив: «На жаль, без
належного посуду вино втрачає половину своєї придатності, а, можливо, й
більше». Цю думку розвинули французькі та австрійські винороби і на початку ХХ
століття сформували так звані «правила впливу», які пояснюють геометричну
різноманітність ємкостей для подачі алкоголю необхідністю розкриття смаку і
аромату. Це зумовлено тим, що залежно від форми келиха напій потраплятиме на
різні смакові рецептори, розташовані в різних частинах язика і піднебіння. Так,
у келихах у формі яблука чи тюльпана аромат майже не відчувається, оскільки йде
вглиб келиха. Тому їх використовують переважно для «важких», насичених вин.
Келихи прямої чи випуклої форми призначені передусім для ігристих білих та
рожевих вин. Вони пом’якшують їх сильний букет.
Крім форми, не
останню роль відіграє і місткість келиха, яка теж впливає на якість та
інтенсивність аромату. Тому щоб напої могли «дихати», їм потрібна ємкість
відповідного розміру. Зокрема червоні вина зазвичай подають у великих келихах,
щоб, взаємодіючи з повітрям, вони повністю розкрили свій аромат. Білі – в
келихах середнього розміру, а міцні – в маленьких. Хоча з цього правила є
винятки. Наприклад, коньяк для розкриття свого аромату потребує дещо більшої
ємності.
Та в будь-якому
разі кожному напою потрібні й свій келих, і своя порція. Як правило, звичайна
порція червоного вина становить 120-150 мл, білого – 90-125 мл, а міцних напоїв
– 25-30 мл.
Важливою
запорукою отримання задоволення від споживання вина є те, що його слід не
просто пити, а смакувати. Тож для справжньої насолоди вистачить кількох
келихів. Більша ж кількість випитого буде зайвою й зіпсує приємні відчуття.
Віктор Миронець.
Комментариев нет:
Отправить комментарий