Поставтеся з розумінням
Нинішній
навчальний рік – особливий, адже активно впроваджуються зміни, котрі
ознаменували початок масштабного реформування вітчизняної системи як середньої,
так і вищої освіти. Зокрема автори нововведень закликають вчителів бути більш
гнучкими щодо оцінювання. Правильно це чи ні – покаже час, однак, принаймні на
думку вчителів, кращого способу фіксувати успішність, ніж оцінки, немає. Інша
справа, як ми їх сприймаємо і які висновки робимо, переглядаючи щоденники своїх
синів та доньок.
Насамперед варто
визнати, що будь-яку дитину – і двієчника, і відмінника – шкільні оцінки
тримають якщо не у страху, то в постійному напруженні. І найчастіше його
формують саме батьки, для багатьох з яких оцінки дуже важливі, про що вони не
забувають постійно нагадувати своїм дітям. Звичайно, школяр-відмінник – велика
гордість батьків, але перегинати палицю не варто. Інакше існує небезпека, що
постійна тривога, побоювання не впоратися з покладеною відповідальністю, страх
втратити авторитет в однолітків і прихильність батьків можуть мати
непередбачувані наслідки.
Коли наша
донька стала першокласницею, одразу з дружиною домовилися не зациклюватися на
оцінках. Головне – щоб вона була щасливою, товариською, не закомплексованою, займалася
улюбленими справами і навчилася впевнено крокувати по життю, а усі ці
«дванадцятки», «дев’ятки» і «сімки» – справа другорядна. Результат – маємо одну
з найкращих учениць у класі, оскільки страх перед оцінками не заважає їй
проявляти свій потенціал.
Про яку
дисципліну може йтися у молодших класах, якщо юні школярі, попри те, що на їхні
плечі несподівано звалився тягар відповідальності та різних вимог, ще
залишаються насамперед дітьми? Наприклад, у доньки-другокласниці є улюблена
м’яка іграшка, з якою вона й досі спить, але це не заважає їй добре навчатися.
Звичайно, порядок у класі мусить бути, але ж не за надто суворими принципами.
На щастя,
перша вчителька доньки зуміла зацікавити і заохотити її та багатьох інших учнів
класу до навчання, однак чимало роботи перепадає також батькам. Насамперед це
стосується допомоги у подоланні стереотипів на кшталт обов’язково мати красивий
почерк, нерухомо сидіти протягом уроку, страху самостійно виправляти помилки,
зайвий раз перепитати незрозуміле чи вийти до туалету.
Погані оцінки –
явище неприємне. Разом із тим, помічаємо ми це чи ні, діти мають багато власних
турбот, а надміру драматизовані батьками переживання не додають здоров’я та
настрою ні їм, ні нам. Тож намагайтеся бути лояльними і не перегинати палицю,
особливо в тому, що стосується навчання.
Віктор Миронець.
Фото автора.
Комментариев нет:
Отправить комментарий